12 maj 2009

Tuva och manifestet

Jag förmodar att ni inte har glömt allt rabalder kring Lisa Magnussons krönika som till stor del handlade om Tuva Novotnys manifest mot skönhetshets. Det blev omskrivet hos mig här och här, Lisas uppföljning finns här och sedan bloggade bland många andra Isobel, Christina och Det ljuva livet-Eric om det hela.

Nåväl. Ikväll är det Tuva Novotny som är tisdagsgäst i Kvällspasset och får chansen att själv faktiskt prata om vad manifestet handlar om och besvara all kritik som har uppkommit.
18-20 är sändningstiden och jag pratar dessutom snusk som vanligt.

2 kommentarer:

tingotankar sa...

Perfekt att ha på i bakgrunden nu när jag kvällsjobbar på kammaren.
Ser vi fram emot.

...eeeh - Tuva alltså. För snusk det är man ju inte alls intresserad av!

Så de så

Gabriel sa...

Aha, får lyssna i efterhand. Härligt med Lars Ahlin-referens. (Även om det enda jag läst av honom är Din livsfrukt och detta under en mindre stabil fas vilket gjorde den mer skrämmande) I Sundsvall har de öppnat ett Wayne's Coffee på hans gamla adress. Litterärt kaféliv. Aja, ett sidospår.