24 februari 2009

Nu blev det inspirerande på riktigt

Annika Nordgren Christensen har gått ut med ett offentligt förlåt och, vad det verkar som, uppriktig ånger efter sitt Newsmill-påhopp på Littorin.
Här skriver hon om hur hon tänkte och varför det blev som det blev.

Framförallt imponeras jag av följande erkännande:
Det som svider mest är jag förmodligen blev lite smickrad av att bli tillfrågad också. Det vill jag nästan inte erkänna, men så är det.

Bless Annika och de människor som klarar av att krypa till korset och erkänna att de haft fel. Att de gjort fel. Att det blev fel. Bless framförallt offentliga personer och politiskt engagerade som ger sig själv den mänskligheten.
Jag vet att jag tjatar men jag står fast vid det och skriver det igen: Att våga vara inkonsekvent, göra misstag och erkänna att man inte levt upp till sig själv är så jävla mycket viktigare än att vara konsekvent, idealistisk och säker i alla lägen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är helt off topic från ditt inlägg, men jag drömde om dig inatt! Det var lansering för dig bok "Det här är inte en bok" (hej fortsätta med Linda Skugge-titlar...) och vi hängde innan lanseringen och du glömde bort tiden och kom försent.
Well, well, du var en grymt trevlig person i drömmen, säkert i verkligheten också!

Elin sa...

HAHA vad roligt! och linda skugge-referensen och faktumet att DU drömmer stressdrömmar ÅT mig. fantastiskt!

Gabriel sa...

Vad bra att det kom en sådan här pudel. Präktigare självmål än Annika Nordgren Christensens var svårt att finna. Skönt att läsa, och som du skriver, intressant.

Det det slutligen gör är att det sänker Newsmill i mina ögon, som återigen lever upp till "våra läsare vet mer än oss"... Jag har funderat mycket över hur det går till, när de sitter och går igenom alla personer de känner till, som kan tänkas rasa mot något... Vilka små oförrätter i riksdagen och dess korridorer de måste ha koll på, och så använder de all den kunskapen till det här...

Elin sa...

Ja, jag håller helt med dig.