17 februari 2009

Men just idag

Är det nog bäst att jag inte skriver någonting. Just idag finns heller ingen sorg alls, utan bara det där andra.
Just idag skulle mycket väl den här bloggen kunna förvandlas till en rosagräddig, sötsliskig kaka och Boney M:s It may be winter outside, but in my heart it’s spring börja dåna i era datorhögtalare så fort ni äntrar den här adressen.

Idag skulle jag kunna skriva Harlequinporr eller politiska pamfletter om öppna relationer och vikten av självständighet och självägande i en relation. Förmodligen också någonting väldigt personligt om att inte förlora sig själv, bara sin rädsla över att behöva stöpa om sig själv och skära bort en del av ens sidor i en relation.

Idag är fnissfniss och sockersött och grädde och jag tål varken socker eller laktos särskilt bra och rätt vad det är kommer väl den här relationen också att haverera och då orkar jag inte stå till svars för alla inlägg om hur bra det kändes just då.

Men så bra känns det alltså. Just nu.

Det är nog bara det som jag kan skriva om idag och det är nog allt som kommer att bli skrivet om just det här.

4 kommentarer:

Christina sa...

grymt!!

Anonym sa...

...upplever något liknande.

Anonym sa...

Det är lite så sorgen är. Vissa dagar är bättre än andra. En nära vän till mig gick bort nyligen. Men det fina i allt det ledsna var att jag sedan innan hade planerat en långhelg med mina bästa vänner som jag träffar sällan. Det kändes ju inte sådär jättepepp att åka iväg och umgås, men när jag väl var med dem kändes det verkligen rätt. Jag kunde vara så ledsen som jag var, men samtidigt fanns det stunder när allt var precis som vanligt och jag fick skratta och känna att livet var rätt härligt ändå. Så ta vara på att det är en bra dag idag, det är viktigt att känna att det är ok att vara glad fast det har hänt nåt rysligt sorgligt. Din morfar hade velat att du fick vara glad, tänk på det! Han fattas dig inte mindre för att du är glad.

stambyte sa...

Åh, vad glad jag blir för att du har något rosaskimrande som kan hålla dig uppe i sorgen. Kram till dig!