13 februari 2009

Det är lite Alfons Åberg och kakburken över mig just nu

På mitt närlivs-Ica kan man under helgen köpa två vaniljhjärtan för tio kronor. Två stycken varma kakor fyllda med vaniljcreme, med mängder av florsocker på.
Jag förmodar att tanken med två-för-tio-priset på hjärtformade kakor har någonting med morgondagens jippodag att göra.
-Dela med dig till någon du tycker alldeles särskilt mycket om, lyder budskapet.
- Men det är ju det jag gör, tänker jag när jag ätit fyra stycken alldeles själv.

9 kommentarer:

X sa...

hihi! helt rätt. och som woody sa:
"Don't knock masturbation, it's sex with someone I love."

Anonym sa...

Mmm, vaniljhjärtan.

Anonym sa...

Äntligen någon som inte är huffligt puffligt sentimental om morgondagen, en kommentar man orkar läsa trots att man inte är halvblint nykär i någon och kan mysa hela dagen.

Anonym sa...

That's my cup of tea :) Mor

Grovt Initiativ sa...

jag nekar ingen frossa men jag hoppas jag får smaka också nån dag ändå.

Anonym sa...

ah! "men det gör jag ju", fab! nu ska jag gå på vaniljshjärtansjakt.

Elin sa...

knödel: haha exakt så.

julia: jag kan köpa exlusive till nästa helg. eller vill du hellre ha mazariner?

Ano: det här året är jag varken sentimental eller bitter. dels för att jag tänker mer på morfar än lovelife just nu och orken räcker inte till, dels för att jag...ja helt enkelt är väldigt obitter och ganska nöjd. och gawd, det är ju ändå ett JIPPO för fan. jag har inte svårt för romantik i sig, men gullegullromantik i påtvingad kontext makes me womit.

Mor: :=)

GI: det kan man nog tänka sig, ja.

christina: gört! de är nog inte så svåra att hitta idag.

Jenny sa...

<3

Elin sa...

Jenny: Right back at ya!