16 februari 2009

Det här håller ju inte längre

Jag har varit bosatt i Göteborg i fem och ett halvt år och fortfarande inte hittat en enda vettig, billig frisör som jag känner för att gå tillbaka till. Istället åker jag fortfarande upp till Östersund för att klippa mig.
Det fungerade ju på den tiden då jag var långhårig och klippte mig en gång i halvåret då det började se för risigt ut. Det fungerar inte när man har kort hår och håret börjar växa över örat och nacken utveckla hockeyfrillatendenser efter sex veckor. Det blir väldigt dyra klippningar om jag måste lägga till en tågbiljett t/r till Östersund varje gång.

Dessutom är det fattigkvinnstider just nu. Det måste alltså vara billigt, utan att för den skull sluta i någonting annat än Kelisfrillan. Jag behöver hjälp.

6 kommentarer:

Grovt Initiativ sa...

haha jag brukar alltid gå till den slappa salongen med 140-priset vid klippan. tror det är ett iranskt par som har den. tokigt nära dig, men så är det low budget low class också förstås. roligast var när jag fick förotsfrisyr av sonen som var där tillfälligt.

Elin J sa...

Provat Frisörskolan? Finns ju både på Heden och Grönsakstorget och de är billiga (tror det är under hunkan för en klippning) och förvånandsvärt awesome resultat=)
(Hela elevklippningsgrejen avskräckte mig först, men jag var pank och behövde klippas och jag blev positivt överraskad)

Anonym sa...

Förortsfrisörer is the shit! Jag var på Friskvädersklipp i Biskopsgården förra veckan och det blev bra. Extra plus att det var roligt att klippa sigdär, kulturkrock!

Anonym sa...

jag brukar gå till salong POSH (ja, jag vet, hahaha) på Bangatan vid Stigbergstorget, det var två systrar som jobbade där förut, nu är det bara den ena kvar och lite andra brudar. De är roliga och gillar att göra mycket spretigt och skuret i håret typ. Kan säkert lätt bli förortsfrilla om man inte passar sig och ger dem fria händer iofs, men det brukar jag inte göra.

Dessutom får man ett stämpelkort vilket ger en halva priset på lite grejer efter ett tag och nån gratis hårprodukt lite då och då. Klipp kostar 250-300 har jag för mig.

Elin sa...

Tack för tipsen!

Anonym sa...

Det är väl billig som är haken, bra finns det gott om.

Räkna ut timpriset den som klipper debiterar, dra av lokalkostnad samt skatt och moms, det måste kosta om den som klipper skall kunna ta ut en vettig lön.

Att klippa sig "billigt" hos någon som jobbar svart innebär bara att övriga samhället delsponsrar klippningen och det känns inte heller rätt.