18 december 2007

Årets jultävling på Saker under huden

Årets jultävling går under namnet Vems släkt ger bäst neggar? Jag har hittills följande bidrag att leverera, trots att julafton är nästan en vecka bort:

– Ja man verkar ju inte behöva körkort i Göteborg eftersom du fortfarande inte har något.

– Tänk att du skulle bli så smal, du som var så tjock när du var yngre.

– Jaha, hur är det med exmannen då? Ni håller väl kontakten? Tänk att det tog slut med en sån trevlig pojke som han.

– Farmor undrade hur det gick med din nya pojkvän, så jag fick ju berätta att han gjorde slut med dig.

– Jaha, vad mycket nya, fina kläder du har med dig då! (tre klänningar köpta under de senaste tre månaderna på second hand/H&M. förf. anm.) Ja, man märker ju var de där stipendiepengarna från universitetet tog vägen, men det var ju också en investering när man är fattig.

- Nähä, du har inte hört något om doktorandtjänst det här året heller. Nänä, det ordnar sig nog men du vet din kusin hon har ju börjat forska nu…

Beat that muthafuckas!

12 kommentarer:

*Emma* sa...

Finns nog en risk att ja kan göra det!!

Kate sa...

Ojoj.
Min familj/släkt har inget att göra med optimism(?) eller glädje för andra.
Jag kommer att slå dig med hästlängder! ;)
Men jag känner igen mig i neggarna ovanför också..

Anonym sa...

åh men gimme så jag inser att jag inte är ensam!

Anonym sa...

vilka jävlar! och GUD vad jag känner igen mig! släkten är värst. uh. uh. uh.

jag kom hit igår och det började fyra timmar senare med;

Mormor: - Nej jag vill inte åka bil med Anna. Någon annan får köra! Jag får fobi!

Morbror: - Jahadu Anna, så du äter fortfarande inte sånt här? *Viftar med skinka framför ögonen* HAHAHA! Ska du inte ha lite kött då? Va?

Lillasyster: - Gud vad du äter! Äter du på särskilda klockslag då i alla fall?

Lillasyster: - Haha! Men är du feminist eller?!


okej, det var inga värstingar och slog inte dina, men jag lovar, det kommer mer härliga lines.

Anonym sa...

Åh fy fan vad skönt det är att inte åka hem till jul i år. En klassiker från fsenaste gången jag var hemma - alla syrrorna har fått en scarf från mamma som de köpt på semestern syster2 står och provar tillsammans med sin nya kappa.

Jag: fint tillsammans ju, du skulle kunna ha scarfen typ...så här (provar att lägga den dubbel och dra igenom ena änden genom öglan)

Syster2: MEN JAG VILL INTE HA DEN SÅ!!! JAG ÄR INTE SOM DU!!! ATT KNYTA HALSDUKEN SÅ HÄR STÅR MOT ALLT JAG TROR PÅ!!!!

Jag: eeh. det var inte menat så, tänkte bara prova..

Syster2: MEN JAG VILL INTE HA DEN SÅ!! FATTAR DU INTE??? (gråt gråt, tårar, och hulkande)

eh. ok.
och då var det inte ens JUL. Julen är en helt annan story.

Anonym sa...

underbart battle att styra upp! låt oss ha det åtminstone ända fram till jul, så hinner jag komma med några smaskiga dissar också! ska till huvudstan på fredag och peppar hårt för "familjefriden".

Anonym sa...

elin-fanet: jaa, köttsnacket är ju såna klassiker. haha, gärna i lite skämtsam ton sådär så man ska skratta med fast man bara vill spyyy på dem.
lostin...: gaw yes, skönt att inte åka hem till julen.
jojo: amen eller hur. battle och tröst till varandra på samma gång! ser fram emot dina rapporter.

Anna sa...

förutom köttsnacket (då har jag alltid brorsan på min sida) så är det jag som äger duktighetsstämpeln i släkten. vad jag än gör så är det så himla bra, och alla tror på mig och valen jag gör. vet inte varför, antar att man alltid vill kategoriser människor. alla boxar är dock trånga.

Anonym sa...

Bästisens familj toppar alla kategorier.

"Nämen vi hade tänkt åka till Kanarieöarna över jul, du vill väl inte följa med? Hoppsan vadå hade du - jaja, biljetterna är redan bokade, gick inte att få in en till, det var ju tråkigt. Vi ses!"

Anonym sa...

panso: gud vad skönt!
lsm: ja du har rätt. tävligen är avgjord. får man inte ens uppleva neggar utan tvingas sitta hemma medan familjen åker till kanarieöarna är man en solklar vinnare.

Anonym sa...

my god. övriga rapporter överflödiga. min familj åkte till kanariöarna utan mig härom veckorna, men hade de åkt nu över julen hade jag avskaffat dem illa kvickt. grattis till vinsten, lsm:s bästis, du får nog din revansh!
det värsta som hänt mig är ganska random, typ att de frågar vad genusvetenskapen är till för egentligen och vad jag tror att jag ska med den till, samt att mamma och mormor på olika sätt påminner om min dåliga hy. old news liksom. ha det bra i jul! kram

sara sa...

panso- jag känner igen mig!

Släkten är ju allra allra bäst. När det gäller.
Farmor gav mig en apelsin i julklapp. För att jag var en "skönhet".
Mormor surade hela juldagsmiddagen över att jag tyckte att man kan dricka kaffe till ostkaka.
Det var kanske femton referenser till mina uteblivna barn, (barnbarn och barnbarnsbarn).
Jag var under 90% av julhelgen den enda under 50 år. Tack bror.
Oförglömligt ögonblick när mamma skriker en snapsvisa i farmors öra, eftersom hon glömt hörapparaten hemma.
Efter tre dagar kliar det så mycket i mig att jag MÅSTE HEM!