4 december 2007

Homie, this shit is basic (eller: bara skaffa dig ett liv, kvinna)

- Men Elin, hur ska du göra nu när du inte längre är ihop med mannen? Vad ska du kalla honom i bloggen? För du kan ju inte kalla honom exmannen för en sådan finns ju redan, blir ju jätteförvirrande om du ska kalla båda för exmannen liksom?
- Jo jag vet. Jag har faktiskt funderat över det där. För jag vill ju att exmannen fortfarande ska vara exmannen, the original liksom, som i snubben jag gjorde slut med förra sommaren efter att ha varit ihop med honom typ forever. Jag kom fram till att enda lösningen är att inte skriva mer om mannen någonsin i bloggen eftersom det inte finns något mer att skriva om och finns det det någon gång i framtiden tänker jag inte lämna ut det.
- Aha, pseudonym-besväret får liksom bestämma vad som ska skrivas om och vad som händer i framtiden?
- Ja jag får faktiskt göra så den här gången. Men jag får ju skylla mig själv när jag varit så jävla dålig på det här med nicknames i bloggen. Liksom vadå, exmannen? Hallå? Som att jag aldrig skulle ha en annan expojkvän i bloggens historia. Och mannen. Hur tänkte jag då? Jaha, det här är sista mannen på jorden alternativt min tvillingsjäl så nu kommer jag aldrig skriva om en annan man ever again eller vadå. Det blir ju så himla dumt nästa gång det dyker upp en man i mitt liv som det blir seriöst med, vad ska jag kalla honom då? Ska jag fokusera på något hos honom typ hans mustasch och nicknamnge honom utifrån det? Det blir ju jättehemskt sen när han läser bloggen och upptäcker att min senaste pojkvän var Mannen medan han bara är en jävla mustasch liksom. Kan ju bli värsta svartsjukeintrigerna där.
Precis som det är ganska konstigt att jag gör skillnad på mina två ex. Liksom exmannen är exmannen, medan min före detta flickvän av någon konstig anledning heter exflickvän K. Vadå assymmetri? Hade jag varit smart hade jag ju döpt exmannen till expojkvän D. istället!
Och tjejnicksen är ju inte mycket bättre dom. Den mörkhåriga liksom, som om det var den enda mörkhåriga jag någonsin kommer att dejta och vara förälskad i. Jobbigt om jag börjar dejta en brunett igen, vad ska jag kalla henne då? Den blonda finns ju också på något ställe i bloggen, så blondiner går också bort. Med min tur lär jag väl hitta ännu en tjej i Amsterdam och herregud, vad gör jag då?
- Du tycker inte att du förstorar upp ett väldigt litet problem om man ser till världen i stort nu?
- Nej, det här blev ju jättejobbigt. Men jag kan liksom inte ändra pseudonymerna nu när de redan är satta! Den enda lösningen är ju att aldrig träffa en mörkhårig eller blond tjej igen samt aldrig ge mig in i något med en man igen överhuvudtaget. Jag får liksom hänvisa till det när det börjar bli seriöst: ”Alltså jag har en ganska jobbig historia bakom mig med trassliga pseudonymer på min blogg. Kan vi lägga det här på is ett tag tills jag kommit på ett riktigt bra blogg-nickname till dig? Jag gillar dig verkligen. Det är inte dig det är fel på, det är bloggen.”

8 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA! DU ÄR OSLAGBAR! :D BÄST!

Anonym sa...

bara så du vet, även om det låter som ett fånigt problem (som mina vänner och jag kallar lyxproblem) är det roligt att läsa om det eftersom det, som så mycket annat som du skriver, visar vad vi tänker på. Exmannen, jo just då var han väl det? och inte tänker man väl att det ska bli fler exmän genom ens tid? Eller ja, det kanske personer gör? Själv har jag ju hittills, snacka om naivt och önsketänkande säger den cyniska sidan av mig, att nästa kille (i mitt fall som hetero) som jag har en relation med blir min "sista och bästa". Varför skulle jag annars starta en seriös relation?

jaja, fortfarande är jag förvirrad över detta ställes "regler" om dateing men jag kör mitt svenska flicka rece och ringer för att få en förklaring. som om det skulle hända...

(hm, jag kanske inte skulle updatera dig om mitt helt okända dateingliv genom kommentarer utna kanske skriva ett mejl och presentera mig?! ha, vem vet?!)

i vilket fall, du är bra.

Anonym sa...

Hahaha ååh jag vet precis hur du menar, även om jag har en vana att döpa dem till saker som förhoppningsvis inte är lika allmänna, och ibland rentav av ger dem pseudonymnamn (Paris, Otto, Syntluggen, Mytomanflatan, 21-åringen osv). Den enda som har ett generiskt namn är väl egentligen Bästisen, och där "vet" jag ju att det inte kan finnas någon ersättare.

Fast jag vet ju också att de allra flesta inte läser bloggen, och då kanske man kallar dem lite vad man vill.

För övrigt byter du visst namn på folk - Amsterdamsflickan had a brief period av att heta hon med de blonda lockarna (inte att förväxla med den blonda!), det gick det minsann att ändra på :)

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! word!

Anonym sa...

Sista meningen, fan vad bra...

Anonym sa...

elinfanet; tack
åsa; men så är jag med i relationer. ger jag mig i något seriöst då tänker jag mig det kanske inte for a lifetime men iaf jääävligt lång tid (längre än bloggen kommer att existera iaf). den hårda verkligheten för en romantiker i guess.
lsm; ja vad konstigt att jag ändrade nick på amsterdamsflickan. men nicknamen har ju liksom växt fram med tiden, aldrig varit direkt medvetna.
jojo och ano; tack!

Anonym sa...

och här trodde jag att jag var ensam om att gå i såna konstiga tankar. kan inte exmannen döpas om till exexmannen? eller den andra exmannen? eller så låter du det bara var tills du kommer på att bra nickname och fram tills dess kallar du båda för exmannen så får man väl räkna ut själv vem du menar. det är väl en del av charmen att det ska vara lite kryptiskt.

Anonym sa...

chibi; jo förvisso. fast exmannen the original - är ju den som jag har en vänskapsrelation med (samt svartsjuke/totala gräl-relation med ibland fast numera mer sällan) medan mannen nog inte kommer att behöva nämnas mer eftersom jag tror att slutet faktiskt var slutet. och jag tror inte att jag har ngt behov av att skriva mer om honom heller. förvisso var jag ju sjukt sugen när vi sågs ute på samma klubb i lördags för första gången sedan det tog slut. men sen känner jag att jag inte vill outa vad jag tänker och känner ang. honom, relationen och uppbrottet mer i bloggen. så det löste sig ändå.