14 december 2007

Centralstationen, Stockholm 13:15 recording live från Elins huvud.

Okej, en timme tills nästa tåg går. Jag kan bara sitta här och titta på lite folk så länge då.
Fy fan vad illa jag mår. Smart att sitta och redigera och läsa sittandes baklänges på ett X2000-tåg samtidigt som jag åt naturgodis till frukost efter tre timmars sömn. Tänk om jag spyr?! Fan, tänk om jag spyr över min laptop så det slutar funka. Undrar om hemförsäkringen täcker det?
Åh jobbig farbror som sitter bredvid mig som smaskar när han äter, guud jag hatar gamla gubbar. Av alla människokategorier jag har svårt för är gubbar dom värsta. Flåsande andning, smaskar när de äter, alltid förkylda också snyter de sig i en tygnäsduk som de redan använt i två veckor och som är helt indränkt i snor också hostar de upp en massa slem och luktar svett gör de alltid också.
Och shit vad mycket snygga tjejer det finns överallt. Fan,vad det är bittert. Inte konstigt att man har jämförelsenoja när alla tjejer i det här landet är så jävla snygga. Inte konstigt att man inte är straight heller för den delen. Hehe. Fast alla snygga tjejer är ju straighta, typ nästan i alla fall. Fan vilka kassa förutsättningar man har alltså. På en snygg, vettig kille går det tiotusen snygga, vettiga tjejer så man har ingen chans på nån av dom i alla fall. Och nästan alla snygga, vettiga tjejer man skulle vilja ha väljer ändå bort en för att man råkar ha fitta. Fan vad det är bittert! Det går ju minst trettio randomkillar med dåliga skills i sängen på en drottning som jag och ändå väljer straighta tjejer hellre randomkillarna än en natt med mig. Jag hatar straighta tjejer!
Undrar förresten vad folk tänker när de ser mig komma här på Centralstationen? Liksom skitsnygg jacka, snygga skor, leggings, resväska och laptopväska under armen. Jag ba tja jag är framgångsrika, coola skribenten och akademikern som är så jävla hot. Tänk om folk tänker så om mig? Eller nä just det; jackan är från H&M-rea, skorna tre år gamla och knappast up to date, resväskan är trasig och laptopväskan är från Claes Ohlson. Fan Elin, vem försöker du lura? Alla ser ju att du bara är en lantisbrud från arbetarklassen ändå.
Okej livskris nu! Bra tillfälle för livskris…eller så inte. Vad gör jag med mitt liv? Vem är jag?
Vad ska jag ta mig till? Hjälp. Ångest.
Shiiiit sjukt snygg neger coming right this way! Hot diggidydamn vad snygg han var. Haha, bland det bästa med Amsterdamsresan var på vägen dit med den snygga stewarten som var mörkhyad och frugan inför hela planet ba ”Undrar om det finns många negrer i Amsterdam?”. Hahahaha.
Vänta nu, hade inte jag en livskris? Äh, skitsamma.
Gud, vad folk klär sina barn fult! Liksom overall, sjukt mycket nittiotal väl? Amen det är ju praktiskt kanske, men det är det väl inte. Barn ska ju jämt kissa, hela tiden måste de på toa och då är ju overall skitjobbigt. Och fult. Är inte hela grejen med barn att de inte har någon egen vilja utan att man som förälder får styra över dem och man därmed kan styla dem hur man vill. Åh, ett litet hiphopbarn liksom!
Vänta nu…var det där…moderslängtan?
Nä Elin, det var bara ditt extrema kontrollbehov som gör att du känner begär efter att styra andra människor som talade.
Åh, extremt tjock kvinna coming this way. Shit, she’s like HUGE. Nej, hjälp hon tanker sätta sig bredvid mig på bänken. Alltså seriöst, hon får inte plats, hon kommer knuffa ut mig ju! Tänk om hon sätter sig på laptopen så den går sönder? Undrar om hemförsäkringen täcker det?
Nä, om det är dags att gå till tåget nudå!
Okej. Det har gått tio minuter. Snälla döda mig.

10 kommentarer:

Anna sa...

elin jag älskar dig, eller dina texter, eller dig genom dina texter. förutom avundsjuka är du hopp.
och jag liksom fattar inte att alla ropar efter dig att komma skriva för dem, och du ska lansera böcker på löpande band. allvarligt jag fattar inte. du är liksom beviset på att alla skribenter är tagna ur luften, och bara är random och handplockade och tur.
tack för att du fyllde min fredagsnatt, nu kan jag somna utan att det ekar.
kram.

Anonym sa...

det kan ju inte finnas ett ställe i hela världen som ger en så mycket snygghetsnoja som t-centralen. så fort man kommer dit känner man ju bara för att gömma sig någonstans och inte komma ut förrän tåget går. det borde vara tvång på att vara resesvettig och fulklädd när man ska resa!

Anonym sa...

du framställer mig som lite korkad. rättvisande bild, kanske.

Anonym sa...

Helt underbart!

Anonym sa...

panso; KÄRLEK. och nej, jag fattar inte heller varför ingen ropar efter att jag ska skriva för dem. suck.
pernilla; gud vad skönt att inte bara jag har den känslan. men varför är folk snygga när de åker tåg? iofs kanske det handlar om reselängd också. orka vara snygg när du ska åka tåg i tio timmar liksom.
frugan; förlåt. var det ju inte. men så himla roligt. jag ska skriva ett inlägg snart om dig där jag framställer dig som den kloka kvinna som du ju är.
ano; tack.

Anonym sa...

Jag tycker om att vara snygg när jag åker tåg, det är ju värsta grymma raggningsplatsen ju! Åh, minst fortfarande den vackra flatan jag satt och flörtade med i våras på tåget hem.. Man kallpratar lite om allt och inget, men ändå på nåt fint sätt. man ler mot varandra och har en stund tillsammans, ger bara så mkt man vill just då, och sen går var och en åt sitt håll, och man ses aldrig igen.. Hioppas att du ahr det fint i norrland. ses i mellandagarna. kram

Anonym sa...

becky; ja men huuur vara snygg i tio timmar liksom? och man får jättedålig hy och jag har alltid sovit dåligt när jag ska åka och har mörka ringar under ögonen. min hotness är under nollstrecket när jag åker tåg. men förstår poängen med ragga på tåg.

Anonym sa...

Jag är alltid skitful när jag åker tåg! Även om man är fräsch i början är man ju lagom snygg efter några timmar. Och jag hatar att kallprata med folk längre än fem minuter, så då är det bäst att inte börja :)

Ja, alla är skitsnygga på Stockholm C, men jag har alltid tänkt att det är en stockholmsgrej, att det är stockholmsfolket som ÄR så snygga, att man liksom blir det om man bor där. Jag blir ju besviken om det bara är när de åker tåg.

Så är man väl immun mot sin egen hotness; jag tror visst att alla avgudar din jacka och dina skor... laptopväskan kan jag inte uttala mig om ;)

Anonym sa...

det ÄR en stockholmsgrej! och jag ska hem dit om mindre än en vecka. sweeeeeet.

Anonym sa...

lsm: ja fy fan för kallprat. jag hatar det. blir så stressad av folk som börjar prata m mig på tåg också vet att man måste sitta breve människan i typ sex timmar till.
laptopväskan är rätt fresh faktiskt. som en stor handväska. stilren :=)
jojo: det ÄR så. tack!