12 december 2007

När du har den här konversationen är det dags att byta stad.

- Var är ni?
- På Publik men Elin, jag kanske borde varna dig att jag tror att någon är här.
- Vadå? Vem? Mannen?
- Nej
- Exmannen?
- Nej
- Åh nej, Fuckface?
- Nej
- Du-vet-vem?
- Nej
- Hattmannen?
- Nej
- Men nähä…Rådjursögon?
- Ja, jag tror det.
- Jaja, men då är det lugnt. Jag är där om några minuter.

När listan på människor man inte vill stöta på ute i krogsvängen blivit såhär lång är det dags att packa väskan och sätta sig på ett X2000-tåg åttio mil norrut. Ett par veckor av snö, gratismat, skrivande och bästa familjen.
Bloggandet ligger lite nere just nu. Det är mycket grejer i görningen. Jag skriver att jag kanske tar en bloggpaus. Och när jag skriver det vet ni ju att jag kommer blogga mer än någonsin de kommande veckorna.

8 kommentarer:

trasselfia sa...

fan.

vi tillbringar säkert varenda lördagkväll på samma ställe.
det är läskigt att tänka så.

Anonym sa...

ja jag vet.
helt ovetande om vem den andra är.

sara sa...

Välkommen till norrland! Det är precis likadant här, men det visste du säkert redan...

Anonym sa...

jag tycker det känns jättehäftigt! att tänka att jag kanske har sett dig och andra vars bloggar jag läser fast jag inte vet hur ni ser ut!

Anonym sa...

sara; inte då. det är ljust, vackert, kallt och klart. vinterljuset, åh vad jag har saknat det.
jojo; det är häftigt. fast nån gång vill jag verkligen träffa alla vars liv jag följer och som följer mitt liv. DET vore också jättehäftigt.

Anna sa...

jag vill också träffa dig och er. en dag.

sara sa...

Jovisst är det vackert och vitt och ljust. Men kretsarna är precis lika snäva här när man varit här ett tag. Det var det jag syftade på. Samma folk, samma "nej, han låg ju med min kompis för två år sen, och sen känner han ju den där killen som...."

Anonym sa...

panso: ja herregud, vi MÅSTE ses en dag när vi följt varandras liv så länge.
sara: jamen absolut. en av anledningarna till att jag flyttade härifrån. och fyra och ett halvt år i götet och det är exakt samma sak där.