5 mars 2009

Eftersom jag inte orkar skriva om sorg och begravning imorgon just nu

...är jag istället glad över den här seriestripen som Julia mailade till mig för gemensamt, inkännande skratt. Och för hennes senaste inlägg.

Jag är glad för att sista kvällen i Göteborg var så fin och för att jag fick nickskrika instämmande med Soy, som så ofta sker när vi ses.

Jag blir glad av Isabelle, som skriver underbart om Britney, kvinnliga superhjältar och slampfemme-look på indieklubbar.

Det är onekligen pepp att Bon Iver kommer till Way out West och jag lär väl behöva hosta upp pengar för svindyra biljettjävlar och bli misspepp bara några dagar innan men sedan tycka att det var värt i alla fall, precis som föregående år. Så sent som häromdagen la jag ju in fina Skinny Love på en blandskiva.

Och sen har jag noterat att Mayers Mayhem-Jonna kommer till Göteborg någon gång i vår. Jag är sanslöst svag för rödhåriga kvinnor. Jag är också ganska (och idiotiskt) svag för straighta kvinnor. Eh hej Jonna, du vill inte ses eller så?

5 kommentarer:

Hugo sa...

Det är bara för att vi indiepopkillar är för blyga som vi inte kan möta blickar för länge!!

Anonym sa...

Elin Grelsson i min blogg! Jag måste säga att det är hemskt coolt, även om jag inte har koll på vem du är... Jo, det var Daniel som hade denna fantastiska koll på dig;) Så jag vet faktiskt inte om det var du eller inte. Brukar du gå ut på Brogatan i Malmö? Hojta till om du ser mig nån gång vet ja!

Anonym sa...

Åh men gillar du inte också Diane Neal, A.D.A i tidiga avsnitt av Law & Order SVU? Apropå redtops.

Det blir nog fint häruppe ska du se.

Elin sa...

Hugo: Haha, är inte den blyga indiepopmannen också en myt? Och om inte: Huur går det till när indiepopare raggar på varandra. Blyg tjejen som stirrar på sina kjolklädda knäskålar möter svår Nordpolen-man som ser ointresserad ut och är livrädd. Hur går man därifrån till ligga?

Lina: Jag har bara varit i Malmö en enda gång i mitt liv. Det var nog inte jag :=)

Johanna: Naj, henne har jag missat. Och tack, fick ditt nummer av Gustav, men den här helgen hinner jag nog inte hinna ses. Men jag kommer upp igen sjunde april om du är här veckan innan påskhelgen?

Johannka sa...

Ja, jag åker nog till Sundsvall kanske den 9/4 men är här till dess!