26 juni 2008

When life gives you lemons, you paint that shit gold

Nej. Nej. Nej.

Som om det inte vore nog att jag missade Nas konsert i Göteborg förra sommaren, p.g.a. jävla Norrland.
Som om det inte vore nog att jag missade Jay-Z i Globen förra veckan p.g.a. jävla jobb.
Som om det inte vore nog att expojkvännen igår satt och skickade över fantastiska videoklipp från Jay-Z-konserten med tillhörande lyriska utrop över MSN.

Jag har tjatat sönder bloggen och igår också expojkvännen om Brother Ali och Atmosphere. Jag har i flera månaders tid gått och tänkt att kom igeeen Way out West, kan ni inte boka någon av dem så jag ser någon som helst anledning att betala 1300 kronor för att gå på Way out West. Årets hiphopakt - N.E.R.D.? Skämtar ni med mig? Ge mig något som toppar eller åtminstone matchar förra årets Kanye West-konsert.
Jag skulle döda en kattunge för att få se Brother Ali live.

Brother Ali och Atmosphere kommer till Göteborg. De gör en gemensam konsert på Kulturkalaset. Gratis. De spelar den 17 augusti.
Den 16 augusti åker jag till Norrland på en icke-ombokningsbar biljett.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Psst, det ar "you paint that shit gold" inte golden! :)

Anonym sa...

TACK! här tjatar man om atmosphere, men kan inte ens skriva skivtiteln rätt. tönt jag är.

Anonym sa...

En ny enkelbiljett lär väl i vart fall kosta mindre än 1300 kr så här långt i förväg? Så en ny resa vore billigare än att gå på way out west?

Kanske kan du någonstans hitta pengarna till att bara köpa en ny biljett. Kanske kan du sälja av din befintliga biljett på Tradera.

Anonym sa...

Från det ena till det andra, det låter ibland som om du har skrivit låttexterna till "säkert":s låtar.
De är bra, fantastiskt bra till och med, emellanåt.
:-)

Anonym sa...

SHIT POMMES! Det verkar som att jag måste ta en tripp till göteborg i augusti. Woh Brother Ali OCH Atmosphere, jag döööööööör!

Anonym sa...

lsm: men alltså. jag kan ju inte inte gå på way out west? åh himla ickegöteborgare! nejmen festival 500 meter ifrån mig och en stor bunt vänner som aldrig kommer acceptera om jag även under wow odlar min tråkighet och sitter hemma och kollar svt-dokumentärer på helgkvällar - jag måste gå. och sigur rós och the national gör det väl eventuellt värt det.
har redan ombokat resa till ösd en gång. och det är ju FÖRSTA KLASS! jag skulle ju leka buisnesswoman i pennkjol och tight blus ("let's get lost tonight..."på X2000 liksom). men tack för tips. ÅH vad svårt det är.
ano: tack, vilken fin komplimang.
t: jag döööör med! hade dött ännu mer om jag faktiskt kunnat se dem. fucking surt att kulturkalaset håller på en vecka och de måste spela på sista dagen när jag inte är där.

Grovt Initiativ sa...

Åh yay, på två punkter: Ett, någon är lika blasé inför Way out som jag. Gud vilken bluff i år.

Två: Atmosphere och Ali var riktigt bra sist, lär bli återbesök.

Kan vi inte styra upp nåt alla vi som inte vill gå på Way out bara för att alla andra gör det? Och som inte är en flumhippiegrej, och helst inte ens i skogen. Eller kanske bara gå till skogen utanför och plundra spritgömmor?

Anonym sa...

grovt initiativ: Fanå att de var riktigt bra sist. Men YES för att styra upp Way out West-alt. som INTE är flumhippie och inte ens i skogen. Plundra spritgömmor skulle räcka för mig.

Grovt Initiativ sa...

sist hittade vi: 5 flaskor vin. två lådor vin. massor av öl.