18 mars 2008

Citationstecken for life

De som är riktiga stalkerläsare som lägger detaljer på minnet eller de som har haft oturen att träffa på mig på fyllan känner förmodligen redan till min och min vän V:s kärlek till citationstecken. Ju sämre placerade, desto bättre är det. Det finns inget slut på de hejdlösa skratt som ett felplacerat citationstecken kan generera i.

Och här ligger jag med min konstiga influensa som aldrig går över, med nerdragna persienner och väntar på att jag måste ta mig iväg till ett möte på institutitionen och thank you Mitt eget jävla Narnia för det här bloggtipset. Det gjorde min dag, ärligt talat.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å vilken fantastisk blogg! Ska genast länka! Gotta love "felplacerade" citationstecken (för övrigt trodde jag att det hette situationstecken tills jag var alldeles för gammal för att inte ha koll på sånt...)

Anonym sa...

underlandet: ja men gud, det trodde jag med att det hette. pinsamt länge.

Anonym sa...

Rätt namn på fallande skara:

1) anföringstecken
2) citattecken


Krams!

Anonym sa...

"fantastiskt" bloggtips "elin".

Grovt Initiativ sa...

HAHAHA det var ju detta ni pratade om i lördags. fan vilken vältajmad retroläsning jag gör.