10 september 2009

Jag känner så mycket kärlek för den här tjejen
























Min exflickvän har rotat i sina nostalgilådor, hittat en gammal Vänner-bok som hon sedan har fotograferat. Det här är fakta om mig anno år 2000. Särskilt noterbart är, som min vän Sofia konstaterade, att jag har ungefär samma intressen nu som för nio år sedan ("för mycket internet"), att jag anger mina två dåvarande Internetnicks med mitt namn, samt vad jag helst vill bli. Författare och krönikör. En av två hittills, darling Elin. Jag jobbar på det.

12 kommentarer:

Nattensbibliotek sa...

Fniss! Det är härligt att tycka om sig själv som man var och fortfarande är. Samma. Bara fler drömmar infriade.

Bella sa...

Ung Vänster? Så.. ofräscht.

Julia sa...

Aw. Jag med.

Elin sa...

Bella: Ofräscht vet jag inte, men känns väldigt längesen idag. Jag var ung, arg och polemisk en gång. Jag är glad att jag inte är lika mycket det längre.

Rebecka sa...

Så jävla fint.

ania sa...

mäh, vadå OFRÄSCHT? det var väl ett ganska konstigt ordval?? kanske borde lägga upp min också, den är ganska bedårande pinsam... intressen: "hångla, längesen nu". eller wtf, det är väl ungefär samma svar på den frågan idag också. ngeeeeeeeheheheh.

ps: "hollowgirl". kärlek. ds

Kaia sa...

Haha. Mitt uppslag är så pinsamt "åh jag är svår och deprimerad, tufft va?". Inte ens bedårande pinsamt, bara... ja. Jobbigt.

Sååå glad att jag inte är 20 längre, det var inte kul!

Halva inne! Resten fixar du. Tror vi stenhårt på.

Malin sa...

Vad fint!

Jag skulle vara så himla alternativ på den tiden, i mina såna där står det säkert bara en massa könsöverskridande trams *PK-självmord att använda den formuleringen* samt referenser till Ryssland, rollspel och gothmetall.

Fast jag kan ju inte låta bli att älska den tjejen heller.

Bella sa...

Ok, jag kanske är lite "biased" (i.o.m att min flickvän är polska).
LOVE

Ivar sa...

Haha! Fint :)

Men Sen kväll med Luuk? Letterman var ju mycket roligare.

Elin sa...

Ivar: Vi hade bara ettan, tvåan och fyran när jag växte upp. Letterman var för mig ett okänt begrepp och Luuk det närmaste en talkshow jag kunde se.

Linnéa sa...

Och roligt att få se att din blogg är döpt efter en av dina favoritböcker...