5 september 2009

Change your style again

Vanligtvis när jag är småtrött, uttråkad och - som nu - dessutom konstant småförkyld brukar jag klippa av mig håret. Bara för förändringens skull. Nu har jag dessvärre nyklippt hår som är snaggat på ena sidan så särskilt mycket finns det inte att jobba med där.
Istället byter jag bloggnamn.
Ingenting konstigt med det, Saker under huden blev Always keepin' it real blir nu kort och gott Elin Grelsson. Jag byter för jämnan. Det är inget konstigare än att ett namn har tjänat ut sitt syfte. De flesta som länkar till bloggen och många bloggrolls har redan titulerat bloggen med mitt namn, så jag följer det exemplet.
Always keepin' it real var roligt i lite mer än ett år, nu är jag trött på att behöva förklara det och inte minst stava det för människor.

Jag tänkte först att namnet också skulle bestå av någon fräck undertitel, som Julia Skotts eller Isabelle Ståhls. Tyvärr är jag inte särskilt fräck eller påhittig just nu. Ett alternativ var att ta tillvara på Jonathans gamla Wu Tang-benämning "Ol' Dirty Grelsson - Live and Uncut", men eftersom jag försöker komma ifrån synen på mig som någon med fetischism för hiphopnostalgiska referenser blev det mest en förlängning av det förra bloggnamnet.
Elin Grelsson. Roligare än så blir det inte, mer än att det förhoppningsvis tillkommer en fräsig header inom kort. (Haha, jag kanske har min underline där förresten. "Roligare än så blir det inte".)

14 kommentarer:

Andreas E sa...

Tre hörnor straff hade ett citat från fotbollstränare Rikard Norling: "Det är paradoxalt, men vi lär oss." Genialt.

Julia sa...

Vafan, jag som precis skulle blogga om att klippa sig när man behöver förändring!

Unknown sa...

...och när tar du steget över till wordpress, då? ;)

Kaia sa...

Fräsigt är världens bästa ord.

(Och för att ge Sjumilakliv lite mera ammo - Wordpress kan importera allt åt en, inklusive kommentarer. Tror jag. Eller hittar jag bara på det där med kommentarerna?)

Anders sa...

"Roligare än så blir det inte." är en underbar undertitel! Och att klippa av håret ibland är ack så skönt. Bejaka förändring!

Elin sa...

Sjumila och Kaia: Att byta till Wordpress vore som att skaffa Mac eller Iphone. Dvs will not happen.

Björn Owen Johansson sa...

Själv försöker jag skapa förändring genom att skaffa en frisyr. Det är tidsödande. Bör nog inte blogga om eländet...

Krya på dig!

Anna sa...

Fast min rss-feed från dig heter (och har nog alltid hetat, skulle jag tro) "snart finns det inga tårar kvar". Det kommer inte från ett gammalt namn på bloggen alltså?

Elin sa...

Hahaha åh hjälp. Det namnet hade jag en månad eller så under 2006 typ.

Chris sa...

kan du inte ha undertiteln "I could eat you"? jag träffade en källarspindel som sa så till mig en gång. den var såå stor.

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

hej! 1time här! kommer tillbaks! mjao!

Grovt Initiativ sa...

WORDPREZZLE!

Pär sa...

Jag skryter med min idioti och tänker bara ställa frågan som det miffo och anal retendenta, referenskåta as jag är: Är rubriken en Placebo referens?

Elin sa...

Visst är det en Placeboreferens.