19 april 2008

Klubben rebound

Jag vet att frugan redan har bloggat om det, men det är ju sånt här som gör att man älskar Wikipedia:

Rebound (dating)
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to:
navigation, search
Within the context of dating, to rebound refers to the undefined period of time following a particularly painful break-up, when the reboundee is psychologically incapable of making healthy judgements and decisions regarding suitable partners. "Julie is on the rebound."; "Mike is Julie's rebound". If it is used in the latter sense, then a rebound is described as the partner that someone has following a breakup. Rebound is the phase that a person not so out of a painful break-up goes through and in this process needs someone emotionally or sometimes physically, just to assure him/herself that he/she is completely out of the messy break-up.


Sökningen föregicks av följande diskussion för några veckor sedan:

- Jamen när man är på rebound ser man ju bara snygga män med kukar överallt.
- VA? Vad är det? Var ligger det?
- Nämen du vet, rebound. När man precis blivit dumpad eller gjort slut och behöver vad som helst att gå vidare med.
- Aha, åh shit. Jag som trodde det var någon ny klubb som jag missat fullständigt och som ni av någon outgrundlig anledning undanhållit från mig. Tur.

Och ja, klart det var jag som var råpuckot som hann bli lovligt sur över att mina vänner inte tagit med mig till den fantastiska klubben rebound. Nu vet jag bättre, tack vare Wikipedia.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahah.

Rebound vore ju ett asbra namn på en köttklubb.

Elin sa...

lsm: eller hur? jag ser framför mig sjukt snygga människor som planerar orgier och dirtydansar till ljudet av snuskig dancehall. ge mig!

Anonym sa...

det finns en nystartad klubb som heter Rebound - torsdagar på Bonden Bar på Bondegatan 1 i STockholm