23 augusti 2007

Om Facebook vore IRL

Jo jag är ju gravt beroende av Facebook numera och när vi igår kväll över ölen insåg att alla samtal någonstans slutade i Facebooksnack tänkte jag på den där Dave Chapelle-sketchen om hur det vore om Internet fanns i verkliga livet. Med irriterande popupfönster, lockande porr, gratis musikutdelning och dejting.

Igår satt jag i receptionen på jobbet och hade en shitty jobbig dag med besökare, journalletande, efterlysningslistor och en evigt ringande telefon. Det var enbart Facebookandet som räddade mig. Om Facebook hade varit verkligheten hade jag istället för åtta timmars kontorsarbete och service mind-leenden istället ägnat dagen åt att heja på gamla vänner, prata med Maja, hångla och dansa med min pojkvän, karatesparka min lillebror, få ett träd som det växte pengar ur, ge bort haschbrownies, skrika ut över världen exakt hur jag mådde och gjorde varannan timme samt urinera över två av mina bästa vänner.

Internet vs verkligheten - fortfarande 1-0.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh haha fett med word!

Läste förresten en rolig kommentar nånstans i stil med "why can't she just obsessively view my facebook profile like normal ex's?" och tänkte då nåt i stil med men oj vad otroligt mogen jag är som inte hänger på Elins facebookprofil - tills jag kom på att jag kollar ju din blogg typ fem gånger om dan och i jämförelse med den har ju Facebook ingenting att komma med på stalkerfronten :D

sara sa...

Facebook precis den sidan, att folk kan stalka andra, ex och folk man inte känner men tror att man känner för att man vet vad de har gjort hela sommaren av deras gästböcker och fotoalbum. Kan ibland komma på mig själv att veta saker som jag inte borde veta för att jag har snokat på facebook. Och får utbrista; jaha, gjorde du det förra helgen? Fastän jag redan vet. Jobbigt när verkligheten och internet krockar.

Anna sa...

just nu 1-1 men vanligen vinner internet överlägset.