7 januari 2007

it´s not that I can´t manage by myself

mellan socialdarwinism, öldrickande, Rymdimperiet slår tillbaka på tv, pepp på raincheck med girlien, långa samtal om allt från moderaternas politik och ångest med h. till klamydiasymtom med herr m. och städning landar kristofer åström i stereon/uppslitande fyllesamtal som mer eller mindre ovälkomna inslag i helgens intryck.
- hur var det med den där punkten du stoltserade över att du satt, elin?
- du, jag är den enda som 2007 fortfarande använder mig av tippex

jag river i sår för att jag inte kan sluta. jag river i sår för att någonstans får jag nog någonting tillbaka, lite samförstånd och en fin vän, och då är det kanske värt allt det onda.
han säger: fem månader är en kort tid
jag tänker: fem månader räknat i ensamhet, tvivel och tillbakablickar är en halv evighet, baby

jag river i sår och sen skriver jag till syster att okej, jag har bestämt mig och hon jublar och jag får lova att jag köper nintendo wii så att vi har något att göra sömnlösa nätter eller när hon vill fly från studierna och jag från romanen och sen tänker vi på vår framtid istället och jag river i sår för att jag kan, för att nuet ändå är sekundärt och enbart en språngbräda in i framtiden och sju månader är nästan lika lite som fem månader och dem tänker jag utnyttja till annat än att riva i sår ändå.

Inga kommentarer: