24 juni 2007

We sail at dawn people!

Bättre än att låna pengar och gå och se Pirates 3 på en söndagseftermiddag kan man knappast ha det. Möjligen kak- och grönsaksmoffandet i min nya soffa framför O brother where art thou igår. Eller ja, okej. Vi såg halva Eurotrip också. Minns den som en skitdum, hemsk, korkad sexistisk film som bara gjorde mig förbannad över kvinnosyn och syn på europeér (för den som missat denna film: Amerikansk collegekomedi om en snubbe som blivit dumpad och åker med sina polare på knullresa genom Europa). Det måste ha varit under mina mer arga, politiskt korrekta och mindre bakfyllda dagar. Nu skrattade jag mig dubbelvikt. Politisk korrekthet hör inte riktigt hemma under midsommardagsbakfyllefrossan helt enkelt.

Pirates gav vad jag förväntade; skön söndagsunderhållning. Mera märkvärt var att jag blev grymt inspirerad. Har nu lagt doktorand och skrivarplanerna på hyllan för tillfället för att istället söka lyckan på de sju haven. Jag kan lätt se mig själv som piratdrottning, smutsig och med dreadshår i tovor med romflaskan i ena näven och svärdet i den andra.
Tänker mig att jag ska bli någon slags feministisk sjörövar-Robin Hood. Tänker mig att jag kommer börja prata patwa och skrika order innehållande nasty könsord hämtad från vilken Lady saw-låt som helst. Tänker mig att jag kommer att halshugga dem som inte lyder mig och ha en dresserad apa som applåderar mig vad jag än gör. Tänker mig att jag ska vara konstant romberusad och knulla hela besättningen. Tänker mig att jag ska stjäla från de rika och ge till de fattiga och däremellan hugga av könsorgan med mitt beryktade svärd på de män som förtjänar det. Tänker mig att det kommer bli gött.

Jag söker fortfarande en besättning. Hittills har jag en förste och en andre styrman, men fler behövs. I synnerhet om man betänker att förste styrman enligt egen utsago jävligt lätt blir sjösjuk och yours piratdrottning herself är livrädd för vatten och hatar båtar. Tror vi behöver lite backup. Intresseanmälan lämnas nedan. We sail at dawn.

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag ansöker härmed om medlemskap i besättningen. AY!

Anonym sa...

Jag kan följa med som kock!

Anonym sa...

jag är skräckblandat förälskad i havet, om det är för stora vågor vågar jag nog inte vara på däck men jag blir aldrig sjösjuk. jag älskar höjder och utsikt men är rädd för dem samtidigt, så jag kan stå surrad i masten.

men framför allt kan jag sköta att vara dryg och queer och kåt och feg som Johnny själv!

Anonym sa...

jag ansöker också! jag vill klättra i rep och svabba däck så jag får världens solbränna och snygga armmuskler.

Anonym sa...

hallå, jobbar ju på stena.. vi kapar en båt helt enkelt. men då vill jag ha första tjing på den manliga besättningen! mmmm, pirater

Anonym sa...

count me in! Puss Becky