28 juni 2008

Husmor Elins bästa packningsråd:

Steg ett: Släng ut alla kläder du har i garderoben på sängen. I synnerhet allt som är kortkort/tunt/högklackat eller i största allmänhet opraktiskt att bära.
Steg två: Ta två tredjedelar av klädhögen, rulla ihop den till en boll och stuva sedan ner bollen i en ryggsäck storlek mindre.
Steg tre: När ryggsäcken inte ens är i närheten av att kunna stängas, dra ut random klädesplagg ur den.
Steg fyra: Kom här på att du har glömt att packa några trosor överhuvudtaget.
Steg fem: Rulla ihop tjugo par trosor av samma typ som kläderna, så obekväma som möjligt är grundregeln! Tryck sedan ner varje ihoprullad trosa i kanterna på ryggsäcken.
Steg sex: Inse att du inte har packat ner dina necessärer än.
Steg sju: Töm ryggsäcken helt på innehåll med ambitionen att börja om, den här gången en aning mer metodiskt.
Steg åtta: Skit i alltihop och facebooka istället och tänk att du kan packa imorn bitti klockan sju. Lägg alla kläder på soffan i en hög så länge.

Nu åker jag till Stockholm. Man kan tänka sig att jag kommer hänga på min värdinnas axel efter bara något dygn och stöna måsteee bloggaaa. Men fram tills dess kan man roas av mitt livs bästa ordvitssituation, som jag förut berättade om i LSM:s kommentarer:

paris 27 June 2008 @ 17:47
HAHAHAHAHA "ändlöst spännande". jag döööör. påminner mig om när jag och exflickvän K. skulle sova någon natt och jag som vanligt inte ville ligga sked för jag fick panik (jmfr: klarar inte av att hålla handen) och jag ville som alltid ligga med ryggarna mot varandra istället. och hon blir jättesårad och arg och skriker:

- jaha, då ligger vi här rygg mot rygg då. men det känns ju lite BAKVÄNT!
vilket alltså var en helt omedveten ordvits skriken i ett sårat läge. jag skrattade så jag grät. needless to say: det gjorde inte situationen bättre.

Inga kommentarer: