19 maj 2008

Och dom tillhör det gåtfulla folket my ass

Dagens mest irriterande är inte ens att Ica Effkås har slut på Granit vit portion och inte kommer kunna leverera till mig på över en vecka, utan faktumet att kidsen utanför springer runt och sjunger på Beppe Wolgers Det gåtfulla folket.
Bara det att de är barn och att de låter är ju tillräckligt störande, men att de dessutom är så fucking klichéartade att de på fullaste allvar lallar runt och sjunger baaarn är ett folk och de bor i ett främmande laaand är lite too much, ärligt talat. Har inte ens orkat se efter men kan tänka mig att det är de söta gullebrudarna som alltid smörar för fröken och kramas i klassrummet som sjunger. De är säkert barfota också. Och har plockat blommor som kommer att vissna innan de kommit hem, men mamma kommer ändå sätta dem i en vas på bordet för att de varit så duktiga och rivit av några blommor från marken.

För den som undrar har jag pms.
Dessutom är det fullmåne på nätterna och då går det inte att sova överhuvudtaget. Sammanfallande menstruation och fullmåne; inte konstigt att kvinnan är skogstokig just nu. Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska ägna resten av eftermiddagen åt sexuella ritualmord eller bara dra till gymmet. Men den som (över)lever får se, I guess.

13 kommentarer:

*Emma* sa...

Word!

Anonym sa...

ahahaahaa! underbart! fast jag tycker inte du behöver ursäkta dig med pms, det låter faktiskt som sjukt störiga gulleungar.

Anonym sa...

Sorry att jag är en besserwisser, men jag kan inte låta bli: Menopausen är tidpunkten för den sista menstruationen. Och du är väl inte i klimakteriet än eller?

Mia sa...

Rituella sexmord låter ju jävligt mycket trevligare än gym. svett på två helt olika sätt ;)

Anonym sa...

Men Marcus, var läser du menopaus..? Jag hittar det inte. Däremot undrar jag vad "Word" är, förutom ord då, verkar ha nån internettig betydelse som inte jag kan (ännu).
:-)

Anonym sa...

emma: haha tack
sofia: nä alltså, jag hade ju stört mig som faen på barnen i vilket fall men ville gärna skylla på något för att jobba vidare på illusionen om att jag är en vänlig och kärleksfull människa. det går ju sådär.
marcus: hahaha jag vet. fick ett mail från en killkompis om mitt misstag också. kul att ni har bättre koll på kvinnliga biologin än vad jag uppenbarligen har. tack för påpekandet!
mia: jamen eller hur. nu var jag väl mest sugen på den sexuella biten iofs. det här med mord känns så jäkla slabbigt och jobbigt att städa upp efteråt. vilket ju iofs kan gälla för sex också...
ano: jag skyndade mig såklart och ändrade till menstruation så folk inte tror att jag är i klimakteriet. "word" = "exakt så". eller jag vet inte? ngn som har en bättre och mer uttömmande definition?

Anonym sa...

Den här gången är jag inte här för att kommentera inlägget (jag diggar ju barn stenhårt). Jag vill bara säga att i januari år tvåtusensju skrev du ett inlägg som hette You are the genaration that bought more shoes and got what you deserve. För några veckor sedan lämnade jag en kommentar där. Denna löd: "Jamen... Jag har letat och letat (och letat) efter det där inlägget där du skrev att du hade tagit ett år till någon kurs i kreativt skrivande. Och så såg jag rubriken "you are the generation that bought more shoes..." och AHA:ade och tänkte yes äntligen! Det inlägget var det. (I över en halvtimme innan hade jag glömt bort att det var i Keepin´it real jag hade läst det precis nyss, och inte på bloggen). När jag inte hittar det i det här inlägget ger jag upp. Crap. Så blir jag lite ostrukturerad och skickar min fråga till fel kommentar nu (jag hoppas du kan leva med det): Vad var det för kurs i kreativt skrivande? Var var den? Hur får man tag i den? (eller: Hur får man tag i information om den?) Tack på förhand! /Malin". Jag är lite ledsen över att jag aldrig fick något svar, så jag försöker igen. Och så är du grymt bra, förstås.

Anonym sa...

malin: jag går sällan så långt bak och kollar kommentarer, jag får inte upp automatiskt när jag fått nya kommentar så att sitta och leta i gamla inlägg efter nya kommentarer vore jobbigt. enklast är att kommentera det senaste, precis som du gjort nu.
Kursen i Kreativt skrivande A ges på Mittuniversitetet i Härnösand eller som filial i Motala. Jag läste den i Härnösand. Det är en blandning mellan litteraturvetenskap och eget skrivande, vilket innebär att du läser mycket gamla klassiker och har skrivövningar utifrån dem. Samt en hel del samtida litteratur som du gör samma sak med. Kursen är på distans med träffar en dag/månad som jag minns det, men det kan tänkas att den i Motala är helt på distans. Du söker som du söker en vanlig högskolekurs, eftersom det är en skrivarkurs på högskolenivå. Jag var nöjd med den, även om jag vill minnas att det var mindre kul när vi satt och tragglade på olika versmått. Men samtidigt lossnade det väldigt mycket kreativitet när man prövade skrivande som man aldrig prövat eller skulle pröva på egen hand. Vi fick skriva porrnoveller också!
Kolla in miun.se och sök på humaniora så har du mer info om kursen där, filialen i Motala vet jag inte hur du hittar till men finns säkert info om det.

Anonym sa...

Okej, jag förstår dig till fullo! Och tusen varma tack för hjälpen! Och... porrnoveller! Läskigt att få sina fantasier betygsatta. Det låter väldigt givande alltihopa, ska kolla upp!

Anonym sa...

det finns ju inget specifikt krav i kursplanen att du ska utgå ifrån dina egna sexuella fantasier. dessutom var det tänkt att vara "en kärleksnovell med sexuella inslag". de (manliga) lärarna tryckte dock hårt som faen på just de sexuella inslagen haha. jag fick grym kritik på min novell minns jag *host*

*Emma* sa...

och jag ska skriva "exakt så" nästa gång så ingen tror att jag skriver "ord"...hmm...ja...suck.. försökte va lite ungdomlig o gangsta bara.dumt. ber om ursk t ano.

Anonym sa...

emma: nej för fan! ungdomlig och gangsta is da shiznit. hehe.

*Emma* sa...

hähä, gött. Då e vi på samma våglängd, och det kommer bli fler sådana uttalanden, var så säker ^^